Reputatiemanagement

Waarom kiezen voor crisiscommunicatie van Public Matters?

  • Gespecialiseerd in beleidsbeïnvloeding en strategische communicatie
  • Geïntegreerde campagnes en activiteiten
  • Effectief managen van stakeholders en media
  • Monitoring & intelligence services
  • Adviseurs met multidisciplinaire expertise
  • Wij realiseren de afgesproken doelstellingen
  • Onze kernwaarden: deskundigheid, creativiteit en resultaatgerichtheid

Heeft u behoefte aan een koele en analytische blik van buitenaf? Maak dan kennis met Public Matters. We vertellen u graag meer over wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen op het gebied van crisiscommunicatie. U kunt contact opnemen door ons contactformulier in te vullen. Bellen of mailen mag uiteraard ook.

Wat is crisiscommunicatie?

Crisiscommunicatie is het verzamelen, verwerken en verspreiden van informatie die van belang is om een crisissituatie aan te pakken. Om reputatieschade te voorkomen is het preventief inzetten van crisiscommunicatie een must. Met een efficiënt en daadkrachtig crisismanagement behoudt u het vertrouwen van uw stakeholders.

Het nadeel van een crisis is dat het u kan overvallen. De factor tijd speelt een cruciale rol. Het tijdig onderkennen van de gevaren van een issue of incident brengt snelheid in het proces en voorkomt reputatieschade.

Een crisis is ontstaan, en wat nu?

In een wereld waar informatie snel verspreid wordt via online en sociale media komt het steeds vaker voor dat organisaties zich van het een op het andere moment moeten positioneren op een bepaald issue. Er is een crisis geboren en de zorgvuldig opgebouwde reputatie van uw organisatie loopt gevaar. Dan is crisismanagement precies wat u nodig heeft. Crisismanagement is het beheersbaar maken van een crisis.

Wat kan Public Matters u bieden op dit vlak?

De adviseurs van Public Matters kunnen u door hun ervaring bij onder andere (beursgenoteerde) bedrijven, brancheverenigingen en politieke partijen onder andere ondersteunen op de volgende manieren:

  • Monitoren (politieke) reacties: op (sociale) media, waarbij ook het sentiment gemeten en wordt geduid.
  • Bepalen strategie: actief of juist passief inspelen op een politiek of maatschappelijk sentiment.
  • Opstellen persberichten en ondersteunen contact media: met inachtneming van het (politiek) sentiment en mogelijke gevolgen van het delen van berichtgeving.
  • Managen contact met stakeholders: door middel van toenadering via social media en het opzetten van een dialoog.
  • Onderzoeken reputatie: onderzoeken wat de perceptie is van politieke en ambtelijke stakeholders ten aanzien van uw organisatie, sector of issue.

Geïntegreerde aanpak

Public Matters ondersteunt cliënten door middel van een geïntegreerde aanpak. Kennis van de verschillende disciplines van public affairs maakt dat onze adviseurs breed ontwikkeld zijn en goed zicht hebben op politiek en maatschappelijk sentiment. En onze adviseurs weten wat ze moeten doen onder druk.

Neem contact met ons op

Wilt u meer weten over crisiscommunicatie en hoe uw organisatie dit kan inzetten als reputatiebeschermer? Neem dan contact op met Public Matters, een public affairs & lobbyadviesbureau uit Den Haag. We zijn telefonisch bereikbaar op + 31 (0)70 304 6499. Of vul ons contactformulier in, dan komen wij zo snel mogelijk met u in contact.

Peter van Keulen

Partner / Oprichter

+31 (0)70 304 6499

Public matters

Interesse in onze dienstverlening? Neem contact met ons op.