Digital public affairs
Uw public affairs activiteiten versterken door inzet digitale communicatiemiddelen?
Onze adviezen zijn primair gericht op het beïnvloeden van percepties van relevante stakeholders en besluitvorming in de politiek-maatschappelijke arena. Naast traditionele media spelen digitale communicatiemiddelen – social media, websites en infographics – hierbij vanzelfsprekend een belangrijke rol.
Daarom is het inzetten van digitale communicatiemiddelen vaak een geïntegreerd onderdeel van ons strategisch public affairs advies. Voorbeelden hiervan zijn het informeren en/of realiseren van een dialoog met beleidsmakers en influencers, of het genereren van media-aandacht voor een bepaald issue.
Voorbeelden van hoe wij onze cliënten adviseren op het gebied van digital public affairs:
- Social media campagne: het beïnvloeden van percepties van relevante stakeholders door het communiceren van gerichte boodschappen, via bijvoorbeeld Twitter of LinkedIn.
- Political sentiment scan: het politieke/maatschappelijke sentiment ten aanzien van een specifiek issue bepalen met behulp van social media monitoring tools.
- Public affairs scan: bepalen of een website public affairs proof is. In hoeverre is relevante content makkelijk vindbaar? Komt de content overeen met de geformuleerde public affairs boodschappen en doelstellingen?
- Infographics: inzet van infographics om issues en posities op een heldere en toegankelijke manier te communiceren.
- Online stakeholdermanagement: simpel en snel inzicht in welke relevante stakeholders een debat of issue domineren, wat de online discussies zijn en welke key opinion leaders en influencers daar invloed op uitoefenen.
- Crisiscommunicatie: actief meten en (bij)sturen van sentiment rondom uw organisatie of issue
Digitale kanalen ter versterking van uw public affairs activiteiten
Public matters