Digital public affairs

Uw public affairs activiteiten versterken door inzet digitale communicatiemiddelen?

De adviezen van Public Matters zijn primair gericht op het beïnvloeden van percepties van relevante stakeholders en besluitvorming in de politiek-maatschappelijke arena. Naast traditionele media spelen digitale communicatiemiddelen – social media, websites en infographics – hierbij vanzelfsprekend een belangrijke rol.

Daarom is het inzetten van digitale communicatiemiddelen vaak een geïntegreerd onderdeel van ons strategisch public affairs advies. Voorbeelden hiervan zijn het informeren en/of realiseren van een dialoog met beleidsmakers en influencers, of het genereren van media-aandacht voor een bepaald issue.

Voorbeelden van hoe wij onze cliënten adviseren op het gebied van digital public affairs:

  • Social media campagne: het beïnvloeden van percepties van relevante stakeholders door het communiceren van gerichte boodschappen, via bijvoorbeeld Twitter of LinkedIn.
  • Political sentiment scan: het politieke/maatschappelijke sentiment ten aanzien van een specifiek issue bepalen met behulp van social media monitoring tools.
  • Public affairs scan: bepalen of een website public affairs proof is. In hoeverre is relevante content makkelijk vindbaar? Komt de content overeen met de geformuleerde public affairs boodschappen en doelstellingen?
  • Infographics: inzet van infographics om issues en posities op een heldere en toegankelijke manier te communiceren.
  • Online stakeholdermanagement: simpel en snel inzicht in welke relevante stakeholders een debat of issue domineren, wat de online discussies zijn en welke key opinion leaders en influencers daar invloed op uitoefenen.
  • Crisiscommunicatie: actief meten en (bij)sturen van sentiment rondom uw organisatie of issue

Digitale kanalen ter versterking van uw public affairs activiteiten

Public matters

Interesse in onze dienstverlening? Neem contact met ons op.