Sector
Business to consumer (‘B2C’)
Voor bedrijven actief in gereguleerde B2C markten is een effectieve dialoog met beleidsmakers van groot belang.
Als B2C bedrijf een effectieve dialoog met beleidsmakers realiseren?
Business to consumer (B2C) markten zijn vaak flink gereguleerd, bijvoorbeeld gericht op de bescherming van consumenten of het milieu. Daarom is het voor bedrijven die actief zijn op deze markten van groot belang dat zij op een effectieve wijze communiceren met beleidsmakers en andere stakeholders. Wij adviseren B2C bedrijven hoe zij een dialoog met beleidsmakers kunnen realiseren, die er aan bijdraagt dat de juiste balans wordt gevonden tussen de belangen van de verschillende betrokkenen (producenten, consumenten, milieuorganisaties, etc.).
Maatschappelijke Verantwoord Ondernemen (MVO) integreren in uw public affairs en communicatie strategie?
Consumenten zijn steeds veeleisender ten aanzien van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Dit betekent dat zij van bedrijven en organisaties meer transparantie en verantwoordelijkheid verwachten, bijvoorbeeld ten aanzien van de herkomst van producten. Wij adviseren hoe u MVO kunt integreren in uw public affairs en communicatiestrategie en activiteiten.
Voorbeelden van hoe wij cliënten ondersteunen in de B2C sector:
- Ontwikkelen lobbystrategie – gericht op het beïnvloeden van (nieuw) beleid.
- Positioneren richting beleidsmakers en andere spelers op nationaal en Europees niveau.
- Formuleren van kernboodschappen ten behoeve van het beleid/wetgevingsproces.
- Arrangeren van een dialoog met relevante stakeholders.
Actueel